Aanbevelingen LinkedIn

Referenties

Management - coach a.i.

In het voorjaar van 2016 heeft Joop mijn een aantal maanden intensief gecoacht.

In deze periode heb ik Joop leren kennen als zeer gedreven, integer,soms ( eerlijk) confronterend maar altijd positief stimulerend, met respect voor mij als persoon.

Daarbij stond mijn leervraag steeds centraal. Ondersteund met middelen, methodes en vooral heel veel kennis ben ik door Joop gevoed om mijn leervraag steeds verder uit te diepen.

Door de prettige ‘ no-nonsens-stijl’ die Joop hanteert, was het voor niet moeilijk om me open en kwetsbaar op te stellen. Daarbij hield Joop wel zeer consequent focus op de leervraag. Daarin vond hij ( en ik) de juiste balans in mijn persoonlijke veranderproces, de stappen ik zette en de tijd die daar voor nodig was. De waarderende stijl van coaching heeft ervoor gezorgd dat ik vanuit mijn kracht mezelf verder ontwikkeld heb.
Samengevat heb ik de coaching als zeer waardevol ervaren.

Joost Nagtzaam Operationeel Manager bij Nederlandse Spoorwegen

Manager operatie a.i. NS Onderweg onderdeel van NS commercie

Ik heb Joop leren kennen als een charismatische en betrokken collega. Door zich benaderbaar en enthousiast op te stellen is het prettig om met hem te werken.

Hij is oprecht geïnteresseerd en laat zien dat hij de klant en de medewerker op de juiste plek heeft staan.

Sivan Cohen Neerlandica, creatieveling, doorzetter.

November , 2016, Sivan worked with Joop De Graaff at NS klantenservice

Manager operatie a.i. NS Onderweg onderdeel van NS commercie (2)

Joop ervaar ik als een inspirerende en motiverende leidinggevende. In de korte periode waarin Joop Manager Operatie was bij NS Onderweg, heeft hij het voor elkaar gekregen om de operatie mee te nemen in de eerste grote stappen van het verandertraject en heeft daarnaast het vertrouwen gewonnen van deze medewerkers.

Daarnaast heb ik ontzettend veel mogen leren van Joop. Als collega weet Joop mij niet alleen te inspireren door zijn ervaring, de gesprekken die we voeren + de boeken die Joop mij aanbeveelt maar daarnaast staat hij ook altijd klaar om advies te geven en mee te denken.

Linda Aarts
Verbetermanager in opleiding NS Commercie afdeling klantenservice
December 2016

Manager operatie a.i. NS Onderweg onderdeel van NS commercie (3)

‘Duidelijk, helder, inspirerend ……… een man met visie!

Joop stelt de klant centraal, is constant in gesprek met de organisatie en medewerkers waardoor hij mooie resultaten haalt, de organisatie naar een (nog) hoger niveau brengt en medewerkers motiveert het beste uit zichzelf te halen!’

John Lenssen
Verbetermanager NS Commercie afdeling Klantenservice
November 2016

Harm de Jonge

‘Ik heb Joop leren kennen als een zeer aimabel persoon met een bevlogen visie. Hij motiveert medewerkers het beste uit zichzelf te halen. Joop heeft goede kennis van het ontwikkelen van een organisatie en het verbeteren van processen. Door zijn groot analytisch vermogen en kennis van zaken weet hij resultaten te boeken en heel helder over te brengen naar zowel het team als binnen het management. Ik heb in een relatief korte periode zeer veel van Joop mogen leren en zie hem dan ook als inspirator en motivator voor mijn volgende uitdagingen.’

Harm de Jonge
Interim contactcenter manager

Bax-shop

Joop is een fijne collega en een daadkrachtige, slagvaardige en strategisch-tactisch sterke senior contactcenter professional met een innemende persoonlijkheid. Hij heeft een heldere visie op cultuurverandering en duurzame kwaliteit binnen organisaties. De governance van de verandering is in de volle breedte van de organisatie bij Joop in goede, kundige en bekwame handen.
Joop gebruikt een transparante, op dialoog gerichte strategie om die kwalitatieve cultuurverandering niet alleen te verbeelden, maar in het daily management van zaken consequent en congruent vorm te geven, uit te dragen en te borgen binnen de organisatie zonder het grotere geheel, doel en resultaat uit het oog te verliezen. Hij is een verbinder en spreekt betrokkenen binnen hun cirkel van invloed proactief aan op eigenaarschap en zelfstandigheid en daagt hen uit zelf verantwoordelijkheid te nemen en de verandering al doende vorm te geven.
Joop heeft alle kwaliteiten in huis die je van een manager operations mag verwachten: natuurlijke autoriteit en overwicht, charisma,kennis,kunde, bestuurlijke- en management skills en een ongekend hoge mate van professionaliteit en taakvolwassenheid. Dat maakt hem waardevol voor iedere organisatie en voor mij als collega. Ik heb het als een voorrecht ervaren om met hem te mogen samenwerken!
Hein Balkenende
Senior Sales Trainer Bax Shop Training Academy

UPC

Via deze weg nog een dankwoord voor je inspirerende aansturing gedurende mijn korte periode bij UPC. Het is goed te ervaren dat er nog leidinggevenden zijn die niet zijn geïnfecteerd met het pampervirus, maar gewoon zeggen waar het op staat, wat er moet gebeuren, hoe en waarom, en per wanneer er resultaat moet zijn. Veel succes nog met het verder uitbouwen van een stabiel en succesvol UPC-project.

Groeten,Marcel

UPC (2)

Je bezit de uitzonderlijke gave om medewerkers, ook bij “slecht nieuws” in hun waarde te laten en samen naar een gezamelijke en aanvaardbare oplossing te zoeken en deze ook gestalte te geven,
Met het uiteindelijke resultaat dat de betrokken medewerker zijn/haar zelfreflectie op een hoger plan kan tillenen en mede daardoor de eventuele teleurstelling en/of beloning op de juiste waarde kan schatten, zonder vooroordelen te hebben.
Richard van de Wal Teammanager UPC

KPN Contact

In de periode dat ik samen met Joop in het MT van de businessline Verkoop en Levering heb gezeten, heb ik Joop niet alleen leren kennen als een zeer gedreven persoon die het veranderingsproces van een organisatie door kan voeren binnen de operatie en de daarbij behorende facilitaire afdelingen, andere collega’s in hun kracht kan zetten, een bestaande afdeling van nieuw (sales-) elan kan voorzien, maar vooral als een zeer breed georienteerd persoon die kennis heeft van alle facetten van de contactcenterbranche.
Martijn Teepen – Changemanager Sales, KPN Contact
worked directly with Joop at KPN Contact Eindhoven

KPN Contact(2)

Joop was directly involved in the improvement of our company strategic even though he was just in. He always looks forward and I witnessed how he carrefullly prepered his team of teammanagers to the new strategic. The teamperformance grow rapedly within this period. April 30, 2011.
1st Otman M’Rabet, Operations Manager, KPN Contact
worked directly with Joop at KPN Contact Eindhoven

Rabobank Tilburg

Positieve, kritische feedback. Veel samen doen, veel samen praten, veel van te leren. Informele geslaagde aanpak naar management. Luisteren,mening vormen, adviseren. Behoefte van de klant wordt steeds getoetst gaandeweg het proces.
Esther van der Wiel – van den Brand
Projectmanager

SNT

In de afgelopen periode  2011- 2012 heb ik jou leren kennen als een betrokken vakman. Geen moment kun je aan jou zien dat je met een interimopdracht bezig bent, dat is een groot compliment.
Mooi om te zien hoe jouw leiderschapsstijl en die van SNT samenkomen. HPO en faciliterend leiderschap gaan juist heel goed samen – dat had jij al vroeg gezien.
Heel veel succes en plezier in de komende jaren!
Ronald Luijckx
COO SNT tot 2013

Pegamento

Joop heeft een praktische instelling, niet alleen maar analyseren maar ook oplossingen aandragen en visie toevoegen.
Joop heeft een goed analytisch vermogen maar in mijn ogen ook een correcte visie op dingen. Meeste consultants vissen enkel uit wat mensen zelf vinden en zetten dat op papier. Ik ken Joop als iemand die eerst goed luistert, dan afweegt en vervolgens terug komt met visie hoe het zou moeten gaan. Echt advieswerk heet dat, met ballen en los van eigenbelang.
Ronald van der Kraan

BRW-Groep

We hebben samen met Joop een aantal van onze opdrachtgevers tot volle tevredenheid kunnen bedienen.  Zo hebben wij een aantal keren de klantcontactoperatie van een opdrachtgever mogen onderzoeken en onze resultaten mogen presenteren in de vorm van een analyse en een plan van aanpak. Daarnaast verzorgt Joop regelmatig de workshop Contact center management in de praktijk, een produkt dat wij zien als visitekaartje van onze organisatie. Onze ervaringen, en belangrijker nog- die van onze opdrachtgevers met onze dienstverlening zoals door Joop neergezet, zijn zeer positief. Wij werken graag MetJoop.
Jan Rozendaal
directeur BRW-groep